صادرات فوق پیشرفته‌ترین سامانه راداری روسیه ویژه موشک‌های ابر فراصوت دنیا

صادرات فوق پیشرفته‌ترین سامانه راداری روسیه ویژه موشک‌های ابر فراصوت دنیا

صنایع دفاعی روسیه از آغاز صادرات سامانه راداری فوق پیشرفته خود با توان شناسایی موشک‌های بین قاره‌ای خبر داد.

به نقل از خبرنگاران جوان به نقل از راشن بیاند، روسیه صادرات سامانه راداری فوق پیشرفته خود با قابلیت شناسایی موشک‌های بین قاره‌ای و فراصوت را آغاز کرد.

صنایع نظامی روسیه با اعلام این خبر تائید کرد این تنها رادار در دنیاست که قابلیت شناسایی اهداف ابر فراصوت را دارد. این سامانه راداری با نام «۵۹Н۶-ТЕ» اهداف پروازی با سرعت ۱۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت را می‌تواند به سرعت شناسایی کند. بنا به گفته یک منبع آگاه شناسایی اهداف پرنده از جمله موشک‌های فراصوت و بین قاره‌ای از قابلیت‌های اصلی این سامانه راداری پیشرفته روسیه است.

این مقام نظامی روسیه تاکید کرد تنها ارتش روسیه مجهز به موشک‌های فراصوت، با نام زیرکان، است، اما فرماندهی ارتش پیش بینی می‌کند که آمریکا و چین نیز ظرف ۵ یا ۶ سال آینده به این فناوری دست یابند.  بنا به نوشته راشین بیاند، این سامانه راداری سه بعدی حتی موشک‌های ضد راداری را نیز می‌تواند شناسایی کند.

از سوی دیگر یک تحلیلگر برجسته آکادمی علوم نظامی کشور‌های خاورمیانه را مقصد نهایی این سامانه فوق پیشرفته معرفی می‌کند و می‌گوید این سامانه راداری احتمالا از سوی کشور‌های اوراسیا از جمله چین، هند و ترکیه نیز مورد تقاضا باشد. بنا به گفته این تحلیلگر روس، این سامانه راداری در دنیا بی نظیر است و آمریکا به دلیل تحریم‌های مداوم و مسائل سیاسی قادر به خرید آن نیست.

منبع : خبرنگاران جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: صادرات فوق پیشرفته‌ترین سامانه راداری روسیه ویژه موشک‌ها ابر فراصوت دنیا
[ دو شنبه 26 خرداد 1399 ] [ 19:4 ] [ فاتح ]
[ ]